Wykres roczny blog rowerowy magicjade.bikestats.pl

Poniedziałek, 11 sierpnia 2014 Kategoria 01. All, 03. Tricross, 12. 100-200 km, 2014, 2014. Tricross, 41. Brevety

Brevet 200 km - Białystok

Trasa: Białystok (Jaroszówka) - Wasilków - Czarna Białostocka - Lipina - Kamionka Stara - Drahle - Bohoniki - Kuźnica - Bohoniki - Drahle - Kamionak Stara - Lipina - Czarna Białostocka - Wasilków - Jaroszówka - Starosielce

Pobudka około 05:30, spałem nie więcej niż 3h więc jestem totalnie spiący. Z drugiej strony na BBT będę miał jeszcze mniej snu w czasie pierwszej nocy. Lekkie śniadanie, przepakowanie torby podsiodłowej i około 06:30 wyjeżdżam z domu. Do startu mam około 10km, jadę przez miasto super rekreacyjnie. Odczuwam lekkie zmęczenie wczorajszą jazdą, ale trening musi być. Na starcie jestem około 07:30, nie ma jeszcze nikogo. Przed ósmą zbiera się prawie cała stawka (9 osób). Do Warszawy wracam z Piotrkiem Bolkiem, który planuje przejechać brevet w 10h brutto, to może być dla mnie dość spore wyzwanie po wczorajszym treningu.

Wyjeżdżamy w trasę razem, około 08:15, tak jak sie spodziewałem, tempo dużo większe od planowanego. Pierwsze kilometry do Czarnej Białostockiej to średnia 25km/h, za dużo. Przed Czarną Białostocką uzgadniam z Piotrkiem, że pojadę krótszą trasę, tak aby nie musiał czekac na mnie na mecie. Robię krótki postój na stacji, hot-dog, cola i ruszam w drogę. Nowy plan to jazda w spokojnym tempie trasą brevetu do momentu spotkania z Piotrkiem i wspólna jazda do mety. Jadę spokojnie, cały czas czując wczorajsze kilometry. Średnia spada do około 22km/h i utrzymuje sie na tym poziomie przez dłuższy czas. Jest coraz cieplej do tego dochodzą małe, ale liczne górki. Około 12:00 dojeżdżam do pierwszego punktu kontrolnego w Kuźnicy. Jestem na około 67 km brevetu. Po krótkiej przerwie na jedzenie i uzupełnienie płynów postanawiam wracać do Białegostoku i na mecie poczekac na Piotrka. Jest ponad 30 stopni, jestem zmęczony, ale cały czas staram się utrzymywać prędkość średnią w okolicach 21km/h.

Około 15:30 po 135km dojeżdżam na metę wzbudzając małe ździwienie. Szybko wyjaśniam, że nie jestem pierwszy, tylko jechałem krótszą trasę. Dzwonię do Piotrka i okazuje się, że jest około 10km od punktu w Kuźnicy i do mety ma prawie 80km. Szacuje dojazd na metę około 19:00. Nie ma sensu czekac na niego ponad 4h na słońcu, dlatego po około 30 minutach ruszam w kierunku domu. Przejazd przez miasto w tempie rekreacyjnym. U mamy jestem przed 17:00.

Podsumowanie
Chociaż nie udało mi się przejechać całego brevetu, weekend treningowy można uznać za udany. Przejechałem około 420km w czasie około 15h netto. Czas jazdy brutto to niecałe 32h, nieźle, tym bardziej, że na BBT planuję dużo krótsze spanie w pierwszą noc.

GPS
Wczorajsza nawigacja to porażka, ale generalnie jestem zadowolony z jazdy z Garminem. Standardowy komputer pokazuje czas jazdy netto i brutto a jeżeli uda mi się rozgryźć wgrywanie trasy, będę miał dodatkową informację nawigacyjną. To powinno wystarczyć do kontroli na trasie.

Lemondka
Dzisiaj spędzałem dużo więcej czasu na lemondce niz wczoraj i na 100% pojadę z nią na BBT.

Tempo
Jazda przy średniej około 22km/h chociaż wydłuża czas w siodełku, nie powoduje aż takiego zmęczenia jak jazda zbyt szybka. Oszczędzając czas spedzony na punktach kontrolnych powinienem utrzymać zblizone średnie na BBT.

Camelbak
Chociaż to tylko 1.5 litra, kręgosłup to czuje. Dlatego na BBT jadę bez camelbaka. Przy pomocy małej przystawki Topeak'a zainstaluję dodatkowy bidon do każdego z ramion lemondki. Zabierając 3 bidony będę miał ponad 2 l płynów na stracie, to powinno wystarczyć na jazdę miedzy punktami kontrolnymi.